המתבגר העכשווי – סדרת הרצאות להורים, מורים יועצות ולאנשי מקצוע

המתבגר העכשווי – סדרת הרצאות להורים, מורים יועצות ולאנשי מקצוע

גיל ההתבגרות הוא גיל המעורר התמודדויות רבות למתבגרים, להורים ולמורים. פעמים רבות הוא מלווה במריבות, ויכוחים ומאבקים, שמתישים את כולם.

המתבגרים של היום הם לא המתבגרים של פעם. הם מעודכנים יותר, לעיתים קרובות יותר מתוחכמים טכנולוגית מהוריהם, חשופים למקורות מידע אין סופיים ומתקשרים באופנים שרק לפני מספר שנים היו נראים דמיוניים. הסביבה התקשורתית הזו מובילה לאתגרים יחודיים למתבגר ולהוריו. בעוד גיבוש הזהות העצמית הוא עדיין האתגר ההתפתחותי העיקרי, העובדה שכיום המתבגרים הם גם יותר תלותיים וגם יותר עצמאיים מהמתבגרים של העבר – מובילה לכך שהשלב ההתפתחותי הזה הופך לתהליך מורכב יותר, לעיתים קרובות ארוך ומבלבל יותר מבעבר 

מכון מראות מקיים סדרת הרצאות שמאפשרת להורים, למורים ולאנשי מקצוע, להיחשף למתבגרים העכשוויים ולקבל כלים שיש ביכולתם ליצור שינוי משמעותי.

  • לחתוך את הכאב – ויסות רגשות סוערים בגיל ההתבגרות ומניעת פגיעה עצמית אחת התופעות החדשות בהתמודדות עם טלטלות גיל ההתבגרות היא מתבגרים החותכים את עצמם. לעיתים פגיעה עצמית זו תעשה בפרטיות ובפעמים אחרות ישלחו המתבגרים תמונות של החתכים ברשת החברתית ויעודדו אחרים לפעול בצורה דומה. בהרצאה יתוארו הדרכים המובילות מתבגרים לפגיעה עצמית ואמצעים בהם הורים ומורים יכולים לעזור למתבגרים להתמודד בדרכים יעילות יותר.
  • "אני לא הולך! מה תעשו לי?!"  סרבנות והימנעויות בית ספריות – מאי הכנת שיעורי בית, איחורים ועד סירוב מוחלט ללכת לבית הספר ולהתמודד עם הלמידה. בהרצאה נסקור את הפרופיל של המתבגר הנמנע מהלמידה בכלל ומההליכה לבית הספר בפרט. כמו כן, יוצג מודל עבודה ייחודי לטיפול בבעיות סרבנות שונות.
  • "שלא תעזו לגעת לי בטלפון!"  כיצד להיות בקשר עם המתבגר שלא נפרד מהסמארט-פון שלו     המתבגרים של היום מבלים חלק נכבד מהחיים החברתיים שלהם במרחב הווירטואלי. התוצאה –     סימני התמכרות כגון חוסר יכולת להיות ללא הטלפון, התפרצויות זעם כאשר הטלפון נלקח, התרחקות מבני המשפחה, דכאון וחוסר עשיה. בהרצאה נתייחס למשולש הורה-ילד-טלפון ובעיקר על האופנים בהם הורים יכולים להשאר רלוונטים ונוכחים בחיי המתבגר הצמוד לטלפון שלו ביום ובלילה. 

ניתן לקיים את ההרצאות בבית הספר במהלך שנת הלימודים