המרכז לגיל הרך

"אנחנו הרבה יותר בטוחים בעצמינו…והילד חזר לחייך! "

 

חדש במכון מראות – ייעוץ שינה מגיל 0 עד 5
אם התינוק שלכם מתקשה להרדם.. אם הפעוט שלכם מתעורר פעמים רבות בלילה.. אם החלטתם שהגיע הזמן להעביר את הילד למיטה שלו.. נלווה אתכם 
בייעוץ שינה מיקצועי עד להשגת
מטרותיכם

 

האם ההתנהלות היומיומית עם ילדכם מלווה בכעסים מרובים? 

האם ילדכם מתקשה להסתגל למצבים חדשים או לפרידות? 

האם אתם כהורים מתווכחים באשר לאופן גידולו של הילד? 

האם הרגלי השינה של ילדכם מקשים עליכם ו/או עליו? 

האם אתם דואגים לגבי ההשתלבות החברתית של ילדכם?

בגיל הרך עולים נושאים רבים שתופסים מקום מרכזי בחיי הילד והמשפחה – הסתגלות לגן חדש, לאח שנולד, יצירת קשרים חברתיים. ישנם ילדים שסובלים מפחדים, התפרצויות זעם מרובות או ביישנות מוגזמת. ההורים מתמודדים באופן יומיומי עם ההתלבטויות -כיצד לעזור לילד כשקשה לו, עד כמה לזרום עם רצונו של הילד ועד כמה , מתי ואיך לשים גבולות , ועוד. 

ההחלטות הן מורכבות ומושפעות מטמפרמנט ונטיות מולדות של הילד,מעמדות שונות של ההורים, מהסביבה התרבותית, ומחוסר ידע מה הכי נכון לילד והכי יעיל עבורכם. איך נעזור לילד בגיל הרך לפתח ביטחון עצמי, יצירתיות, חברותיות, יכולת ריכוז ועצמאות בהתאם לגילו ומתוך ראייה לעתיד ? 

במרכז מראות ניתן מענה לשאלות אלו ואחרות מתוך ראייה כוללת של המשפחה, ערכיה וצרכיה, ומתוך הבנה של נפש הילד ומסלולי התפתחות בריאה.

אופני הטיפול במכון מראות
תרפיה באמנות - הילד מביע את עולמו הפנימי באמצעים אומנותיים הקרובים לליבו, המטפל עוזר לילד בעיבוד סימבולי ומילולי של תכנים רגשיים שונים. 

תרפיה במשחק ותנועה - הילד פועל באמצעות שפתו הטבעית – משחקי הדימיון ועולם התנועה, והמטפל מסייע בעיבוד, וויסות, הפחתת פחדים וחרדות, חיזוק הדימוי העצמי ועוד.

קבוצות לכישורים חברתיים – חיזוק כישורים הנדרשים להשתלבות חברתית, חיזוק הביטחון העצמי והמודעות העצמית יחד עם הגברת יכולות שיתוף פעולה בזוג ובקבוצה. 

הדרכת הורים - הדרכה המשולבת בטיפולים השונים או עומדת בפני עצמה

  • שיפור וחיזוק הקשר עם הילד
  • התמודדות יעילה עם קשיי התנהגות
  • קשיי פרידה
  • התמודדות עם מצבי חיים המעוררים קושי רגשי (גמילה מחיתול, הריון ולידת אח, גירושים, מחלה, מעברים, אובדן)
  • קשיי התארגנות, קשיי קשב וריכוז
  • יחסי אחים
  • פחדים וחרדות

ניתנת הכוונה להתמודדות מערכתית במקרה הצורך. 

טיפול דיאדי – מפגש משותף להורה ולילד,זמן משמעותי של משחק חוויתי, ושיפור הקשר בין ההורים לילד באמצעות תיווך המטפל .

קבוצת הכנה לכיתה א - הילדים רוכשים באווירה נעימה ואישית הרגלי למידה, התנהגות והתארגנות שיעזרו בהסתגלות רגשית והתנהגותית למסגרת בית הספר ולדרישות של כיתה א. ההורים מודרכים בהתאם לצורך האישי של ילדם.

קלינאית תקשורת – איבחון וטיפול בקושי בתחום השפה -עיכוב שפתי, הבעה ואירגון מילולי, הבנת שפה, שליפה, הגייה ודיבור . אופי הטיפול הוא באמצעות לימוד חוויתי דרך משחק תוך דרוג מטרות ורמת קושי.לרוב ההורים מלווים את הטיפול ומקבלים הנחיות לחיזוק הנלמד בבית. 


תכנים בנושא הגיל הרך

מהו סיגנון התקשורת החברתית של ילדכם? וכיצד לפתח יוזמה חברתית ויכולת שיתוף פעולה