הטיפול נחל הצלחה כבירה

הגעתי לטיפול עם בני, באמצע כיתה ה'. הגענו בעקבות קשיים בוויסות הריגשי שלו. בני התקשה לשאת ולהכיל רגשות שליליים, בעיקר תיסכול ואכזבה על רקע רצון תמידי להצליח ולהיות "הכי טוב". בני היה עסוק בתחרות מול חבריו וגם מול עצמו בכדי להיות הראשון בכל תחום. לקבל את הציון הכי טוב בבחינה, להיות שחקן כדור סל הכי טוב, לקלוע הכי הרבה סלים במשחק כדור סל, לנגן הכי טוב גיטרה וכדומה. הוא התקשה לקבל את המציאות בה נדרש תירגול מצד אחד בכל תחום שהוא, ומצד שני את העובדה הפשוטה שלמרות שהוא עושה כמיטב יכולתו לא תמיד זה מניב את התוצאות שהיו ראויות על פי אמות המידה שלו. השאיפה למצוינות היתה בעוכריו והוא התקשה לקבל את המציאות שיש לו השפעה מסויימת ולא טוטאלית על חלק מהדברים, וכי התוצאות אינן מושלמות. הטיפול ארך כשנה וחצי. היה קשה לראות איך הוא יצליח להגמיש את עמדותיו הנוקשות, לקבל את חוסר ההצלחה כחלק בלתי נפרד מהחיים ובמיוחד קשה היה לראות כיצד יפסיק לגזור מכל כישלון את הערך העצמי שלו. כל כישלון על פי הקריטריונים שלו היתה עבורו הוכחה שהוא "לא שווה", "לא מוצלח". כמובן שכל זה גרם לו סבל בלתי יתואר ודחף אותו להתנהגויות לא תואמות את גילו.
לשימחתינו הרבה כפיר הדר היה המטפל האישי שלו. ממנו גם קיבלנו הדרכת הורים.
באופן מכבד, רגיש, וסבלני כפיר ליווה אותנו לאורך כל הטיפול. עזר לנו להאיר פינות חשוכות, ובעזרתו למדנו מה ייטיב עם הבן שלנו. כיצד כדאי לנהוג. מה יעיל יותר ומה יעיל פחות. כל זה הגיע בדיוק בזמן כי חשנו אובדי עצות מול התפרצויות הזעם, התיסכול והסבל הגדול של בנינו.
במקביל כפיר עבד עם הבן שלנו באותה רגישות, לצד עיקביות ודבקות במטרה.
הטיפול נחל הצלחה כבירה. באופן הדרגתי הבן שלנו סיגל לעצמו כלי התמודדות אפקטיביים. התסכולים שלו הלכו ופחתו. הוא הצליח לשאת יותר ויותר אי הצלחות קטנות וגדלות מבלי להרגיש שהן מלמדות עליו, על אישיותו ועל מוצלחותו. היה קשה להאמין שהבן שלנו שהיה אימפולסיבי, מהיר חימה, עם סף תיסכול נמוך הופך מול עיננו לנער בוגר, מווסת מאד, עדיין מאד רוצה להצליח אך מוכן לקבל את המציאות בה לעיתים למרות מאמציו הוא "אינו הכי טוב". ההתקדמות הזו עזרה לו להפסיק להימנע מאתגרים בהם חשש מכישלון. הוא חזר להשתתף בתחרויות ספורטיביות מבלי לפחד כל כך מהכישלון. הוא הצליח להכיל קבלת ציונים טובים שאינם רק 100 ומעלה. ובעיקר, ההרגשה האישית שלו ואיכות חייו השתפרה פלאים. הסבל הלך ונעלם. השינוי המהותי הזה עזר לו לבטוח בעצמו, להכיר ביכולותיו ולהיות פחות שיפוטי וביקורתי כלפי עצמו.
אנו רוצים להודות מקרב לב על טיפול מקצועי ומסור שעזר לנו לעזור לבן שלנו לחזור לחייך ולמצות את הפוטנציאל האדיר שהיה טמון בו.